Design & Developing
Projektowanie uniwersalne jest sposobem myślenia.
Otoczenie i filozofia
Projektowanie uniwersalne to filozofia projektowania produktów i otoczenia, w taki sposób by mogły być one użyte przez wszystkich ludzi, w możliwie szerokim zakresie, bez potrzeby adaptacji lub specjalnego projektowania dodatkowych wersji.
Koncepcja projektowania uniwersalnego została stworzona przez amerykańskiego architekta Ronalda Mace’a i początkowo odnosiła się do projektowania architektonicznego.
Zasady projektowania uniwersalnego mogą być także zastosowane w innych dziedzinach projektowania, takich jak wzornictwo przemysłowe, czy projektowanie interfejsów komputerowych lub serwisów internetowych.
User Interface & Experience Designer, inaczej projektant interfejsu użytkowego „po stronie klienta” jest znany pod wieloma aliasami, a jego podstawowa funkcja jest rozszerzana wraz z postępem. Jest to wieloosobowa rola, która wymaga zarówno wrażliwości estetycznej, jak i rzemieślniczego rygoru.
- Research
- Badania najnowszych trendów i innowacji. Research jest podstawowym zadaniem każdego designera i developera.
- Accessibility
- Dostępność powszechnie przypisana jest wyłącznie do osób niepełnosprawnych. Ostatecznie jest to dostarczanie informacji i treści z wielu punktów dostępu.
- Usability
- Użyteczność to właściwość produktów, decydująca o ich jakości użytkowej i intuicyjnej obsłudze konstrukcji.